יום שני, 31 במרץ 2014

סודות הקבלה במיסטיקה היהודית.

סודות המיסטיקה והקבלה




מיסטיקה מלאה בסתרים וסודות, מיסטיקה מלווה את האדם מאז שחר הבריאה ועד עצם היום הזה.

החיבור לנסתר הוא פתח וחיבור לעולמות רוחניים גבוהים, גילוי רוחני באמצעות האינטואיציה הפנימית העמוקה ויכולת תקשור וקבלת מידע על האדם הניצב מול המתקשר או המיסטיקן.

ישנם מיסטיקנים שרואים במיסטיקה גילוי תעלומות אלוהים וסוד הבריאה והנצח, סוד המסתורין מתחיל הלכה למעשה בספר בראשית בגלוי אלוהים במלבושים שונים, "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ", "רוח אלוהים מרחפת על פני המים", "ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו", ואלוהים דיבר, וירד אלוהים ועוד גילויים רבים ונסתרים לאורך כל התנ"ך, שהם הגלוי האלוהי בדרגה הגבוהה ביותר והראשונה.

דרגה שנייה של הגילוי האלוהי לפי הספרות המקראית, אלוהים מופיע בדמות שליחים ומלאכים, שלושת המלאכים שנגלו לאברהם אבינו, סיפור מגדל בבל "ויבואו בני האלוהים", המלאכים לפי המקרא הם שליחי האל שמתגלים לנביאים, המקרא לא נוקב בשמותיהם של אותם מלאכים, למעט בספר דניאל "מיכאל וגבריאל", שהם המלאכים הבכירים ביותר, תפקידם של הנביאים נתפס כמיסטיקנים שנועדו להגן על העם, לפתור חזיונות, לראות את העתיד ובעיקר להביא את דבר ה' אל העם.



ברית בין הבתרים מדגישה את ההתגלות המיסטית הגדולה ביותר לפי המקרא, התגלות שהיא חיבור תקשור ישיר בין האדם והאלוהים, סיפור מתן תורה בהר סיני וירד ה' בענן שיא הגילוי האלוהי - ": וַיּאמֶר ה' אֶל משֶׁה הִנֵּה אָנכִי בָּא אֵלֶיךָ בְּעַב הֶעָנָן בַּעֲבוּר יִשְׁמַע הָעָם בְּדַבְּרִי עִמָּךְ וְגַם בְּךָ יַאֲמִינוּ לְעולָם וַיַּגֵּד משֶׁה אֶת דִּבְרֵי הָעָם.... כִּי בַּיּום הַשְּׁלִשִׁי יֵרֵד ה' לְעֵינֵי כָל הָעָם עַל הַר סִיני. (שמות י"ט, ז'-י"א),



סיפור ברית בין הבתרים וסיפור מתן תורה מדגישים את המושג מהי "התגלות רוחנית".

משאת נפשם של המיסטיקנים או המתקשרים הרוחניים, היא להגיע לדרגת גילוי רוחנית גבוהה ולתקשר ישירות עם האל כמו בסיפור הברית או מעמד הר סיני, סימן או סמל מיסטי ראשוני של האל בהתגלותו לבני האנוש,

התחברות ואיחוד מעשי עם האל מלווה אותנו לאורך כל המקרא והחיבור הזה הוא הבסיס העיקרי ליסודות הקבלה המעשית.

סודות המיסטיקה היהודית, מתאפיינת בחיזוי הנבואי, חזון המרכבה של יחזקאל, חזון אחרית הימים אצל דניאל, תחיית המתים, חישוב קץ הזמנים, חלום נבוכדנצר ובנו בלשצר, החיים לאחר המוות, גלגול נשמות, גן עדן, קבלה יהודית עוסקת בסודות כמוסים הנמצאים בכל אחת מאותיות האלף בית העברי, קבלה יהודית עוסקת בנסתר ובסוד שליוה את עם ישראל עד לחורבן בית שני, קבלה יהודית היא מדע וחכמה העוסקים, בסודות הטבע והנסתר בשמים ובעליונים, גאולה, ביאת המשיח, עתיד – אחרית הימים, תפקיד האדם ייעודו ויכולתו, תיקון מבחינה מיסטית ורוחנית, סודות היצירה של העולמות הנראים והלא נראים.

מיסטיקה וקבלה: האיסיים במדבר יהודה היו מבין הראשונים שהפנימו את המיסטיקה היהודית והפכו אותה למסורת ודרך חיים. התבודדות הסתגפות והשקעת רוב זמנם בלימוד ופענוח כתבי הקודש על דרך הסוד והמשל, כהכנה לימות המשיח. הם למעשה הסימנים והניצנים הראשונים בהתפשטות תורת הסוד והקבלה. האיסיים שמרו כתביהם הסודיים לעצמם – "המגילות הגנוזות", הם השתמשו במאגיה, קריסטלים, עשבי מרפא, שמות המלאכים. מה שמעיד על הדימוי שנוצר להם כעושי נפלאות ברפואה הטבעית, הם היו ידועים כבעלי סגולה וכוחות מאגיה, עסקו ברפואה משלימה הוליסטית וטבעית בהתאם לנהוג בזמנם.

הסוד וחכמת הקבלה הם תורה אוניברסאלית, הם בעצם המזור הרוחני לאדם בדרך לתיקון ושלמות, בריאות - גוף נפש ורוח, תפילה, חיבור, אמונה, דרך חיים, מודעות עצמית, הגשמה עצמית, מוסר וערכים.

העיסוק בגילוי הסוד לפי הקבלה אסור בהחלט אפשר ללמוד את זה מהסיפור הידוע של המקובל "יונתן בן עוזיאל", "יצאה בת-קול ואמרה: מי הוא שגילה סתרי לבני אדם". משמע שמותר לעסוק בחקר הקבלה אך אסור לנו לגלות את סודותיה וסתריה.


בכוח האותיות



קבלה ומיסטיקה יהודית עוסקים בעשר הספירות - תכונות אלוהיות שהאל האציל לאדם ממנו ביום בריאתו, ועשרים ושתיים אותיות האלף בית, המהווים יחד 32 סודות עליונים שהם יסוד היוצרות הבריאה -" נתיבות פליאה וחוכמה" כוחות ואנרגיות מיסטיים מהם נברא העולם.

לפי הקבלה והמיסטיקה היהודית, הספירות הן שלבים של התהוות ארבע היסודות – אש, מים, רוח ואדמה. סיפור בריאת האדם והפיכתו ליצור הנאצל בדרגה הגבוהה ביותר בטבע מהיות בעל תכונות אלוהיות.

מספר היצירה אפשר ללמוד שכל אות באלף בית העברי היא ייחודית ובעלת משמעות רוחנית נסתרת, האותיות קשורות לאדם, זמן וכוכבים, הם שפה של תקשור בין בני אדם, כלי הבעה, שמיעה, חשיבה וראייה – כל מה שאנחנו רואים מתורגם לאותיות ושפה במחשבה שלנו. בכוח האותיות: חיבור וצירוף האותיות לכדי מילה, שם, מושג, משמעות, רעיון, מחשבה, דמיון ועוד. לפי הקבלה הם חיבור רוחני ומיסטי בתוכו גלום הסוד.

לפי ספר היצירה שהוא ספר קטן בן 1600 מילים סתומים ולא מובנים ללא מידע מתי הוא נכתב ומי כתב אותו, המסר העיקרי וחשיבותו במיסטיקה היהודית, הוא בכוח האותיות, ומשמעות עשר הספירות, השבעות סודיות, קמעות, וצירופי אותיות שהם האל ושמות המלאכים שהם חלק ממלבושי האלוהים "לבישת השם", קשירת כתרים לאותיות, תגים ודקדוק.

לפי הקבלה, החסרת אות בספר התורה, או הוספת אות אחת יכולה לגרום לחורבן העולם כולו. על כל אדם ללמוד ולחקור את הכוונה של האותיות וצירופיהם, שהן כתר של חכמה, בינה וחסד אלוהיים.

עשר הספירות


כאמור 10 הספירות הן תכונות אלוהיות עילאיות שניתנו לאדם ביום בריאתו.

כתר רוח אלוהיים - בסיס תקשורתי בין אלוהים לעולם, בין אלוהים לבני האדם באמצעות המלאכים, השליחים והנביאים, רוח באה מהאוויר הרוחני דרכה חקק אלוהים את 22 האותיות האלף בית מהם נברא העולם.
חכמה - המקור ממנו שואב האדם את עיקר תפישת החיים הבנתו וחשיבת.
בינה - באה מהאוויר – המים, מהם יצר אלוהים את הסדר בתוך התוהו ובוהו מעשה קוסמי הפרדת החושך והואר.
חסד – האש, ממנה נברא כיסא הכבוד.

4 הספירות הראשונות מתוך עשר הספירות לפי הקבלה הן ארבע היסודות: אויר מים, אש ואדמה, בצירוף 6 הספירות הנוספות מקבלים ממדים של אורך, רוחב, גובה, נפח, זמן, ערכים ומוסר, ארבע רוחות השמים והכיוונים למעלה ומטה. מזרח, מערב, צפון ודרום, שמים וארץ = רוחניות וחומריות.

שמים = מלכות, ארץ = יסוד.

נומרולוגיה קבלית.

נומרולוגיה קבלית עוסקת בצרוף האותיות והפיכתם למילה. מיסטיקנים, מתקשרים ונומרולוגיים קבליים, מנסים למצוא את המשמעות הרוחנית והמיסטית שי בסוד האותיות הנכללות בשם האדם, מהם ניתן באופן ייחודי לדעת "מה צופן העתיד והגורל לאדם "בכוח האותיות".

נומרולוגיה קבלית עיסוק בחקר האותיות והספירות לעומק, ספר הזוהר הקדוש, ספר היצירה, ספר אותיות דרבי עקיבה, ספר התמונה, סתרי תורה, האות, הקנה, הפליאה, גינת אגוז, פרדס רימונים, הקבלה המעשית של האר"י, ועוד

נומרולוגיה קבלית: שיטה גימטרית, עבודה עם האותיות וחישוב הערך המספרי של האותיות. לפי הערך המספרי הזהה בכל צירוף בשינוי האותיות של מילה יש מכנה משותף נסתר.

לדוגמא יין בגימטרייה = 70, גם סוד = 70 נכנס יין, יצא סוד.

חוכמת הפרצוף


לפי הקבלה ולפי הזוהר, האותיות הם מלבוש ופרצוף רוחני ממנו אפשר לקבוע תכונות תורשתיות, שהם שרטוט הפנים של הפנים של האדם בזמן בריאתו, בצלמנו ודמותנו, האותיות כאן מייצגת אבר לפי ספר יצירה הקובע כי גוף האדם הוא העתק של מבנה היקום/

ספר ההיכלות והמרכבה הוא, ספר שעוסק יותר במאגיה מאשר במיסטיקה, פענוח סודות העולם העליון והבריאה נתפס ככוח שדרכו ניתן לשלוט על המלאכים, כוח שניצב מאחורי הקבלה המעשי, המורכבת מנוסחאות כשפים ושמות סודיים למטרות שונות.

ספר הסודות והרזים נוגע בעלומות עליונים באמצעות שיקוים, מרקחות, השבעות, כאשר המטרה היא לקבל השגות רוחניות על הסודות העליונים והכמוסים.

מיסטיקה יהודית לפי הקבלה.


מיסטיקה יהודית לפי הקבלה, מתייחסות לא רק לאל ו 72 פירושי שמותיו, למלאכים ותפקידיהם, לכוחות המפעילים את הבריאה, אלה גם בשלוש הדמויות של מיסטיקנים גדולים ביהדות, אברהם אבינו וההבטחה, משה רבנו המתואר בתורה כאיש היחיד אשר דיבר ישירות, עם אלוהים פנים אל פנים, אליהו הנביא המצליח לגרום לצפחת שמן לא להתרוקן, כד קמח שלא יתמלא, רץ מהר יותר מהמרכבה של אחאב המלך, המצליח לשרוד ולחיות ארבעים יום וארבעים לילה ללא שתייה ואוכל במערה, להוריד אש מהשמים כדי לשרוף את פר העולה, חוצה את הירדן לשניים באדרתו, מרחף והולך ברוח והעתיד לבשר לעם ישראל על הגאולה וביאת המשיח.

לגילוי אליהו הנביא, יש מקום של כבוד בספר הזוהר הקדש של "רבי שמעון בר יוחאי ובנו, שהתחבאו במערה, ואליהו הנביא בא אליה, מגלה לו את דבר מותו, מבטל גם את הגזרה שגרמה לרבי שמעון וחבריו לברוח ולהסתתר מפני הרומאים.

תפקידו של אליהו הנביא עד היום הוא להיות מגן לעם ישראל לדורותיו, לפי הזוהר הוא גם משתתף בכל ברית מילה, ומכאן המושג כיסא אליהו הנביא בזמן ברית המילה, כוס אליהו הנביא בליל הסדר.

הקשר בין מיסטיקה לקבלה משפיעה על החברה הדתית והחילונית, וגם שאר התרבויות והעמים. מיסטיקה וקבלה היא מסע התעוררות, רענון, התחדשות, רפואה משלימה והוליסטית, תפיסות חדשניות ומודרניות לגבי מהות האדם, החברה ייעודו ותפקיד.

סודות המיסטיקה



סודות המיסטיקה: תורת הנסתר – קארמה -גלגול נשמות, בכוח האותיות והשמות, נומרולוגיה קבלית, אסטרולוגיה קבלית, תפילות ובקשות, תיקונים, קמעות, הגנות, פתרון חלומות, התבודדות והסתגפות- מדיטציה, תקשור, מודעות עצמית, לפי התבוננות וחקירה של 10 עשר הספירות ו22 אותיות האלף בית.

סודות המיסטיקה לפי הקבלה, או מיסטיקה יהודית קדומה, אלוהים נתן לאדם הראשון ספר ובו 32 סודות עליונים, מהם נברא האדם והעולם, הספר עבר לחנוך, מחנוך לנוח, מנוח לאברהם אבינו יצחק ויעקב.... וכן הלאה, הספר עבר גלגולים ודורות רבים בסופו נמצא במערה על ידי הרשב"י שגילה באמצעותו את 72 צירוף אותיות השם הקדוש.

שורשי המיסטיקה היהודית נעוצים בסודות הקבלה,, בספר היצירה ובספר הבהיר, שהם מערכת סמלים ומונחים מסורתיים המתאפיינים בחקירה פרטית ופנימית.

מיסטיקנים רבים מנסים לחקור ולהבין את סודות המיסטיקה, והמיסטיקה היהודית, קבלה וקבלה מעשית, מקובלים, הבקיאים בסוד וסודות הקבלה היהודית. האותיות והשמות בשם האדם, בדיקה אנרגטית של שמות. מה צופן העתיד, קמעות תפילות וסגולות מרפא.



מאת שלמה טל מיסטיקן ומתקשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.